Sweet summertime

Igar blev det en dag i city. Jag, Carro, Sofie, Emelie och julia strosade runt downtown, hittade varldens snyggaste skor och en vaska. satt i en park och at lite frozen yogurt. De andra akte hem, sa carro och jag gick till time square och satt i roda trappan och tittade pa folk. Att bara sitta, med en fin van och bara chilla ar en av det basta sakerna man kan gora och speciellt nar man sitter i New York, pa Time Square. Speciellt igar insag jag verkligen hur bra jag trivs i detta land, ja jag kan ju bara saga att jag alskar det! Amerikaner ar ur skona manniskor, jatte trevliga! Inte alls som hemma. Har ber man om ursakt om man vill komma fram, eller om man rakar knuffa nagon, osv.. Blev riktigt chockad igar nar jag Carro skulle ha jeans, sa stod jag och vantade pa henne, nar hon skulle betala, sa var det tva fransman i butiken, jag stod och messade och sa mitt i allt trangde han sig forbi mig, for att han skulle just se pa den skjortan... men herregud man kan ju iaf saga ursakta!? hur svart kan det vara! skulle det ha varit en amerikan skulle den personen med 95% sakerhet, saga ursakta, kan jag komma forbi, och inte halft knuffa undan mig och inte saga nagonting! Ar vi sa egoistiska i europa? Alltsa jag blev sa shockad! Inte for att alla i europa beteér sig sa och inte for att alla amerikaner ar sa trevliga heller alla ganger, vill inte dra alla over samma kam.. men jag kanner att folk ar mycket mera egoistiska och upptagna i sitt egna hemma, sa att man kan inte ens saga ursakta! . Gillar amerikaner och deras vanlighet. Fast de ar upptagna i sitt egna, sa sager de iaf ursakta om de rakar knuffa till en. Sa det kommer jag sakna hemma.
Men iaf, en riktigt bra sondag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0