Nyarsfirandet man aldrig kommer glomma

sa kan jag beskriva kvallen.. Haha denna kvall/natt kommer jag nog aldrig glomma! Den var absolut helt annorlunda an de andra nyarsfirandena jag har varit med om och absolut den mest minnesvarda! Herregud! Jag sager da detta, de ar da inte alla dar man firar nyar in the big apple! Hur kvallen borja och hur kvallen sluta kommer jag ihag, men inget dar i mellan... hehe joo alltsa nog gor jag det, men allt ar lite rorigt och lite suddigt sadar som de kan bli, dar pa smatimmarna.. Men det borja att ja for ivag till Sandra och Sofie var redan dar, vi fixa oss lite, drack lite vi och Sofie & Sandra at sin glamorosa nyarsmiddag, den slar nog alla nyarsmiddagar med hastlangder! Smorgas med peanut butter! ;) Sen begavi vi oss till taget och sen kom vi till Penn station och motte upp Carro & Vera, da var de bara dags att hitta ratt Tunnelbana och metrokortet att funka.. Vilket inte alltid ar sa latt, vi skulle alla aka pa Veras kort och jag var den sista som gick igenom, och nar jag skulle dra kortet, sa funka de ju saklart inte! Suck! En kille bakom forsokte hjalpa mig flera ganger forsokte vi och ingenting hande, sen sa fraga vi vakten brevid mig och da sa han att man kan bara aka 4 per gang och sen maste man vanta typ 2 timmar innan de funkar ingen typ, men han slappte igenom mig, trevlig snubbe i uniform! Tackar tackar sa jag da och sen sa akte vi, men sen masta vi ga ganska langt och vi var inte riktigt helt hundra pa vart vi skulle, men vi tog taxi och taxin stanna utanfor ett hotell, eller de sa ut som ett hotell.. men de va typ lagenheter, som hade en receptionist och en dorrvakt, de tyckte jag var lite cool, vi akte upp till forfesten och dar motte vi ett helt gang med svenska au-pairer, svenska studerande, modeller och annat folk, de va typ amerikaner och svenskar. Dar va de mycket daligt med blandvatten, sa jag korde pa whiskey och cola och sen blidde de bara whiskey, vilket smaka for jakligt! Men trevligt var det!
Sen skulle vi bege oss till klubben, Nikki Beach, men for att komma dit, sa masta vi ta taxi, vilket fasiken inte ar latt pa nyarsafton i New York City! Vi korde pa Sex and the city " taxi", men de gick inte riktigt sa bra, men tillslut blev vi nagot desperata, sa vi tog svart taxi och de gick riktigt bra, Vera var extra snall och kamma chaufforens har. Sen kom vi till klubben, jatte fint stalle, med soffor och sangar och en massa roliga hattar, tutor och ballonger! Oppen bar hela kvallen! :D Ja dar dansa vi och ja var alla inne i dimman och lekte, haha vid tolvslaget dansa folk pa bordena och vi rakna alla ner tillsammans och sag pa direktsend tv, fran time square och under tolvslaget spela de Firework med Katy Perry! Helt otroligt! Sen lite senare under kvallen, tog Sofie pa sig "mamma" rollen och fick mig och Sandra till Penn station, tur att vi har dig Sofie!!
Haha under taxifarden till Penn, sa hade jag kommit till de harliga, " pratahelatiden" stadiet.. stackars Sofie, men sandra tyckte de va lite roligt haha. Men sen sa foljde jag och Sofie med Sandra till taget, eller vi sprang efter henne, men sen nar vi kom pa taget, sa var det fel! hehe sa vi fick byta och sen kom vi pa ratt! Fick sta och vanta typ 45 minuter pa taxi, vilket jag absolut inte var sugen pa da! Men hem kom jag och ringde mamma gjorde jag nar jag var hemma, vilken duktig unge jag ar ;)
Haha jaa kvallen var helt knasig med sjukt kul! Men super bra tjejer! ♥
VI TOG 2011 MED STORM!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0