" Jag ar finsk, men kan inte prata finska"

Vet inte hur manga ganger jag har sagt den meningen och forsokt forklara att jag er fran Aland, dar snackar alla svenska och inte finska, fast vi hor till finland. Ar ar sjalvstyrda, inte sjalvstandiga. Aker vi och shoppar, sa aker manga till sverige och det ar manga som pluggar i sverige och att jag bor pa en o, som tillhor Aland och att jag maste aka en liten farja for att komma till sjalva "huvud delen" av Aland, Ja osv... Men jag hittade lite bilder pa google, alltsa jag skulle ju jatte garna villa visa mina egna bilder. Men har inte tillgang till de bilderna, for de ar hemma pa Aland. Sa dethar far duga :)

Alands flagga

Aland ligger mellan Sverige & Finland

Alla kommuner. Jag kommer fran Foglo

Denna farja aker jag for att komma till och fran Foglo.


Tack for mig!

Kommentarer
Postat av: panolia

En från Ottos stugby och en från Storgetesund. Det va inte dåligt kram mamma

2011-02-28 @ 19:17:17
URL: http://panollia.blogg.se/
Postat av: panolia

Dessutom var det exakt va jag fick förklara även under min NY vistelse förutom på den tiden trodde de att jag var kommunist och vi hade isbjörnar på gatorna.De räcker gott med igelkotten älgen , mössen, rådjuren och ormarna och glömm nu inte den lömskaste fästingen.

2011-02-28 @ 19:22:09
URL: http://panollia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0