Hurricane Irene

Detta ar inte alls kul, utan detta ar otroligt laskigt! Detta ar pa riktigt! Annars brukar man sitta hemma pa lilla Aland och lyssna pa nyheterna nar de ar varning for orkaner, folk evakueras osv.. Men nu hander det mig! Hela long beach ska evakueras, snackade med sigge och hon maste flytta upp alla hennes saker till ovanvaningen, for att det ar valdigt stor risk att deras kallare fylls med vatten, maste spika skivor over fonstrena. Sjalv har vi kopt batterin, ficklampor,ljus, ska tanka bilarna, ska handla sa vi har extra mycket mat. Rensa bakgarden, fylla kylboxar med is, sa vi kan kyla mat om vi blir utan strom. Alltsa om vi blir utan strom sa kommer detta bli kaos! Jag och ingen vet riktigt hur detta ska sluta, hur stark IRENE kommer vara?! Och det finns inget man kan gora, utan man far vanta ut stormen... Jag bor valdigt bra till, eftersom jag bor langt in pa Long Island, i Levittown. Sa vi kommer inte bli oversvammande, men vi kommer ha otroligt starka vindar och vi har ett jatte stort trad bakom vart hus, sa har vi otrolig otur sa kan det traffa en del av vart hus, om det skulle blasa omkull, men iaf sa skulle det forstora vart garage..Det har inte varit en sahar stor orkan sen 80-talet. Forst jordbavning och nu detta!?det varsta kommer va om vi blir utan strom, som jag tror att vi kommer bli och sen vilket kaos det kommer bli, trad, elledningar, ja ni vet....
Sen sa ligger Manhattan ocksa i riskzonen, de stanger av tunnelbanan, tag, flygplatser, broar..
Ja vi far se hur detta slutar.Jag kan redan nu erkanna att jag har en dalig magkansla.. obehagligt och overkligt.. 

Kommentarer
Postat av: wilma

Älskar dig gumman . Tänker på dig!!! önskar ni lämnar Long Island helt!!!

2011-08-26 @ 20:45:32
Postat av: malin :(

detta var dock inte lika rolig nyhet.. fy vad orolig jag blir! KOM HEM! <3

2011-08-27 @ 13:59:53
URL: http://malmlund.blogg.se/
Postat av: Cica

Tänker på dig och hoppas att ni klarar er...att orkanen far förbi er!!! Kramar <3

2011-08-27 @ 14:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0